28.11.1941
Nastaje pitanje: Kako izgleda ova veza? Ratne potrebštine, što stižu ogromnim zaobilaznim putem preko rta Dobre Nade u Perzijski zaljev, moraju se pretovariti na transiransku željeznicu, koja ima odveć premalo vagona. Osim toga ima ova željeznica u brdskim predjelima samo jedan kolosjek, koji ni u kojem slučaju nije dovoljan. Stigne li roba na Kaspijsko jezero, onda se vrši pretovarivanje na male i nesuvremene obalne brodove, Takvi brodići nisu u stanju primati reći broj težih pošiljaka ili velike komade. Put iz Astrahana u Moskvu i na bojište leži u cijelosti pod pljuskom njemačkih bomba. Na izravnom putu iz Astrahana do bojišta ima već mnogo mjesta, gdje je pruga neuporabiva. žele li saveznici pomoći Rusiju kopnenim putem, onda se mogu služiti samo brdskom cestom, koja nije dorasla suvremenom prometu. Između Kasvina i Tebrisa nema na udaljenosti od 500 km još ni željezničke pruge. Englezi trabunjaju o tom, kako će sada na brzu ruku sagraditi ovu prugu. Dakle treba stvoriti od nekud potrebni materijal, da se sagradi u planinama pruga, koja odgovara udaljenosti Ljubljane i Zemuna i to sve samo zato, da bi se još danas priteklo u pomoć savezniku, koji gine. U najboljem slučaju takva bi pruga mogla biti gotova za dvije godine, a dotle se boljševici ne će više ni spominjati. Zaista slaba utjeha za Moskvu!