INFOBIRO: Publikacije
Dvije godine njemačkih pobjeda u zraku

SARAJEVSKI NOVI LIST,

NJEMAČKO JE ZRAKOPLOVSTVO UNIŠTILO 20.000 NEPRIJATELJSKIH KRILASA, MEĐU NJIMA 11.000 SOVJETSKIH

Dvije godine njemačkih pobjeda u zraku

Autori: E.S.

U ožujku je 1935. god. provedeno ponovno ustrojstvo njemačkog zrakoplovstva. Nakon četiri i рo godišnje izgradnje i rada na zrakoplovstvu počeo je rat i njemački su krilaši trebali pokazati svoju vrijednost i snagu. Ove su dvije godine dokazale, da su njemački krilaši dorasli svim modernim zahtjevima vođenja rata. Zrakoplovstvo Reicha posjeduje najmodernije krilašc, kojJ mnogo nadkriljuju neprijateljske. Poznato je, da Njemačka ima veći broj raznih tipova krilaša, koji su određeni za pojedine vrsti borbi. Postoje tipovi, koji lete daleko na Atlantik i koji ipak mogu sobom nositi teške bombe. S druge strane postoje opet tipovi određeni za borbu u manјој udaljenosti. Ovi su tipovi naoružani s najmodernijim oružjem, a usprkos toga nese i bombe, posjeduju štо veliku brzinu. Još za vrijeme mira stvoreni su takvi tipovi krilaša, koji mogu osobito uspješno bombardirati točno određene ciljeve. Na tom se polju ističu poznati njemački štuka-krilaši, koji su zadivili čitav svijet. Sa štuka-krilašima Njemačka je dobila veliku prednost pred neprijateljem i njima je postigla bitne uspjehe jednako u bombardiranju kopnenih ciljeva kao i brodova, te kod podupiranja i pomaganja pred njih četa na bojištu. Njemački su lovci mnogo bolji od engleskih lovaca, što se dokazalo na zapadnoj fronti. Njemački su lovci izgrađeni nakon dugogodišnjeg napora i osobitog proučavanja ratnih potreba. Napose uspjesi njemačkih noćnih lovaca pružaju dokaze za ovu tvrdnju. Potrebno je spomenuti i uspjehe njemačkih teških bombaša i transportnih zrakoplova. Razumljivo je da je materijal, iz kojeg su građeni njemački krilaši, najbolje vrsti, a isto tako oružje i municija, kojom se krilaši služe. Protunavijonsko topništvo kao i obavještajna služba za zrakoplovstvo rade u tijesnoj povezanosti.Međutim sav materijal ne koristi, ako nije dobro vodstvo i ako čovjek nije tako dobro izvježban, da se može poslužiti svim tekovinama tehnike. Nije potrebno posebice isticati, da je njemačko zrakoplovstvo u razmjerno kratko vrijeme izobrazilo svoje vojnike i spremilo ih kao odlične zrakoplovce. Njemački zrakoplovni uspjesi daleko nadkriljuju u prosjeku uspjehe neprijatelja. Osobito treba naglasiti činjenicu, da se njemački zrakoplovci odlično bore i u sjevernoj Africi, premda nisu naučeni na tamošnju klimu. Svi ovi veliki uspjesi njemačkog zrakoplovstva ne bi mogli biti mogući, da vodstvo nije već za vrijeme mira udarilo prve temelje razvitka i napredka zrakoplovstva, što je u miru iskušano, izvježbano i prihvaćeno kao dobro, iskazalo se je i u ratu. Njemačko je vodstvo izvježbalo zrakoplovstvo za borbe u zraku kao i za suradnju s četama, koje se bore na zemlji. Na taj je način Njemačkoj omogućeno voditi uspješni zrakoplovni rat, jednako na moru kao i na zemlji. Nje mačko je zrakoplovstvo postalo nezamjenljiv pomoćnik kopnenih četa. Za svjetsku je javnost bilo pravo iznenađenje, kad su njemački štuka-krilaš; razbijali bunkere Magirotove linije i tako pomagali operativne čete. Uspjesi zrakoplovstva pokazali su se u ratu protiv Poljske, u brzom zaposjedanju Norveške, u propasti velike francuske vojne snage, zrakoplov tvo je izvojevalo pobjedu na Balkanu, a napose zaposjedanjem Krete. Njemačko je zrakoplovstvo uništilo, ogroman broj neprijateljskih krilaša, a od toga oclpada jedanaest tisuća na sovjetsko zrakoplovstvo. Protuavionsko topništvo je oborilo 3000 krilaša. Ove su brojke najbolji dokaz vrijednosti njemačkog zrakoplovstva

Arhivi štampe
Pretražite digitalizirane verzije pisane kulturne baštine – bh. novina.
Pretražite arhiv najznačajnijih novinskih publikacija iz Bosne i Hercegovine i regije
Kako se Pretplatiti?
Da biste imali pristup tekstovima pohranjenim u INFOBIRO digitalni arhiv, potrebno je da se registrujete i da izvršite pretplatu za odabrani pretplatnički paket. Registraciju možete izvršiti ovdje.